Kyselinotvorné potraviny a důvody překyselení

Tady za tyto informace mě nebudete mít vůbec rádi, ale co už, osvěta je potřeba. Zde najdete většinu potravin, které tolik milujete. A bohužel bych sem přidal další potraviny, které jsou zásadité nebo za syrova zdravé, ale při tepelné úpravě se z nich stávají tiší zabijáci a dokáží se přeměnit v toxiny.

Ještě než uvedu pár kyselinotvorných potravin, tak se mrkneme na to, jaké jsou hlavní příčiny překyselení.

  • nikotin
  • alkohol
  • stres, zloba, duševní vypětí
  • chemie v podobě léků
  • elektrosmog
  • špatné stravování
  • špatné, mělké dýchání
  • nedostatek pohybu
  • uspěchaný životní styl
  • nadměrná konzumace bílkovin

A teď už k potravinám samotným.

  • zrnková káva
  • černý čaj
  • alkohol – lihoviny, pivo
  • perlivé nápoje, limonády, cola…
  • maso, uzeniny – šunka, salámy… ryby, mleté maso
  • rychlé občerstvení – fast food
  • většina mléčných výrobků, včetně tvrdých sýrů - ementál, eidam, tavené sýry
  • rafinovaný, bělený – bílý cukr, sladkosti
  • bílá mouka a výrobky z ní, sladké pečivo
  • kečup, majonéza, kari, masox
  • ovoce v konzervě
  • ovoce – granátové jablko, brusinky
  • ořechy – pistácie, para, vlašské, kokosové, lískové

Zásadotvorné a neutrální potraviny

Zde je potřeba si uvědomit, že většina, co je zde zmíněna, by měla být čerstvá a hlavně zralá, tedy myšleno ovoce a zelenina. Smile Kukuřice a vše z ní je kapitola sama o sobě. Kukuřice již léta není kukuřicí, jak ji znali předkové, je již zdegenerovaná (slušně řečeno), takže jednoduše, vše, co obsahuje kukuřici, nebrat.

  • čerstvé ovoce – ananas, angrešt, banány, borůvky, broskve, citrony, hrušky, černý rybíz, fíky sušené, jablka, ovoce, meruňky (ne, sušené), maliny, ostružiny, pomeranč, nektarinky, švestky, višně, kdoule, grepy, hrozny, jahody, kiwi, limetky, mango, papaya
  • čerstvá zelenina – brokolice, celer, červená řepa, cibule, cuketa, dýně, fazole zelené, červené zelí, hlávkové zelí, růžičková kapusta, česnek, hrášek, chřest, kedlubny, kapusta, květák, mrkev (slabě kyselinotvorná), okurky, pórek, petržel, špenát, ředkev, ředkvička, meloun, bazalka, brambory, klíčky – většina druhů, křen, lilek
  • mořská řasa, čaj zelený, mandlové mléko, sladidlo – melasa, olej – kokosový, lněný, olivový, ořechy – kešu, mandle (slabě zásadotvorné), sýry do třiceti procent (camembert nebo brynza, cottage), celozrnný žitný chléb, celozrnné pečivo, libové hovězí, husí prsa, krůtí, telecí filé a stehno, krůta, Knäckerbrot s obsahem více neţ 10% vlákniny, bílý neslazený a neochucený jogurt, artyčoky, bambusové klíčky, brynza, bylinky, černý kořen, fenykl, grahamový chléb, jáhly, kopr, kroupy, kysaná smetana, kyselé zelí, ledový salát, lněné semínko, máslo, mirabelky, mléko mateřské, mléko kozí, platýs, podmáslí, rýže natural, řeřicha, syrovátka, šípky, tresky, třešně, ústřice, želatina, kus kus, jáhly, kroupy, luštěniny – kromě čočky sója – sójové maso, tofu, vajíčka na tvrdo

Je to pro vás překvapení? Věřím, že některé potraviny či poživatiny v obou kategoriích vám vyrazily dech, nebo vás alespoň donutily k zamyšlení, co říkáte?